Zakaj namakati oreščke, semena in stročnice?

Namakanje žit, oreščkov in stročnic spodbuja hitrejše kuhanje, prav tako pa izboljša absorbcijo vitaminov in mineralov ter prebavljivost.

Namakanje omogoča encimom in drugim koristnim organizmom v zrnju razgraditi in nevtralizirati velik del fitinske kisline, ki blokira absorbcijo kalcija, magnezija, bakra, železa in cinka. Namakanje v topli vodi nevtralizira ACE, ki je prisoten v vseh semenih in spodbuja proizvodnjo številnih koristnih encimov. Delovanje teh encimov poveča količino vitaminov, predvsem B vitamina. Med postopkom namakanja in fermentacije se gluten in druge težko prebavljive beljakovine deloma razgradijo v enostavnejše komponente, ki se lažje absorbirajo.

priprava na zajtrk

Oreški, semena,stročnice in rastline preživijo zato, ker se v njihovem ovoju skrivajo strupeni zaviralci rasti, dokler pogoji narave niso ustrzni za njihovo rast. Obrambni mehanizem narave vključuje prehranske zaviralce in strupene snovi, ki so v ovoju in se seveda lahko odstranijo, če je dovolj padavin in se kalitev lahko začne. 

Prehranske zaviralce in strupene snovi, ki so v ovoju zrn in semen, je mogoče zmanjšati ali odpraviti z namakanjem. Ti inhibitorji in strupene snovi so ACE, fitati (fitinska kislina), polifenoli (tanini) in goitrogeni.

Kako namakati?

Razpokana zrna namakajte čez noč, moko pa pri sobni temperaturi vsaj 12 ur. Še boljši rezultati bodo po 24-urnem namakanju. Stročnice pa je priporočljivo namakati v vodi vsaj 12 ur pred kuhanjem, pri čemer najboljši rezultat dosežete z večkratnim menjavanjem vode.

Kaj pa kosmiči in oreščki?

Kosmiče namočite čez noč in te vode zjutraj ni treba zavreči. Pri drugih stročnicah in oreščkih, pa vodo po namakanju zavrzite in živilo še dodatno operite.

Namakanje mehča ovoj in začne se proces kaljenja, ki odpravlja fitinsko kislino, s čimer se poveča vsebnost mineralov. Namakanje spodbuja tudi hitrejše kuhanje in izboljša prebavljivost. Preden voda, v kateri kuhamo stročnice, zavre, z zajemalko odstranimo peno in jo zavržemo. Kuhamo v odkriti posodi še 20 minut. Neprebavljiivi encimi se izločajo tudi s paro. Če vam namočeni oreščki ne “dišijo” tako kot sicer, jih posušite v dehidratorju ali pečici, nastavljeni na nizko temperaturo.

Koliko časa namakam?

– Pšenica, pira, kamut, oves, kvinoja – 24 ur

– Ajda, rž, proso – 7 ur

– Kosmiči, oreščki, stročnice – 12 ur

Zakaj namakati oreščke, zrnja in semena?


1. Za spodbujanje proizvodnje koristnih encimov. 
2. Za povečanje količine vitaminov, predvsem B vitaminov.
3. Za razgradnjo glutena in lajšanje prebave.
4. Za lažjo absorpcijo proteinov.
5. Za preprečitev pomanjkanja mineralov in izgubo kostne mase.
6. Za nevtralizacijo strupov v debelem črevesu in za čisto debelo črevo.
7. Za preprečevanje številnih bolezni in ohranjanje zdravstvenih pogojev.

 

pira 2

V nekaj manj kot sedmih urah namakanja zrnja v topli vodi se nevtralizira velik del inhibitorjev. Razpokana zrna namakamo čez noč, moko pa pri sobni temperaturi vsaj dvanajst ur, še boljši rezultati pa bodo po 24 urnem namakanju.

Namakaj žita, semena, oreščke in stročnice ter izboljšaj absorbcijo najpomembnejših hranil. Ne pozabi si vzeti časa za pripravo obrokov, s katerimi je pogojeno tvoje počutje. Saj veš, da je zdrava prehrana, najboljša, dolgoročna naložba. 😉

Komentarji

X