Zakaj bi morali v svojo prehrano vključiti semena?

Semena imajo na naše zdravje velik vpliv. So dober vir prehranskih vlaknin, zdravih maščob, vitaminov, mineralov in antioksidantov. Redno vključevanje semen v vsakodnevno prehrano pripomore k zniževanju krvnega sladkorja, holesterola in krvnega pritiska.

In katera so tista semena, ki bi jih definitivno morali vključiti v svoj jedilnik?

Lanena semena

Lanena semena so bogata z omega-3 maščobnimi kislinami, ki imajo ugodne učinke na vnetna obolenja ter obolenja srca in ožilja. Pomembno je, da lanena semena ne uživamo cela, ampak zmleta, saj lahko tako naše telo iz njih posrka vsa koristna hranila.

Chia semena

Chia semena so prav tako bogata z omega-3 maščobnimi kislinami, prav tako pa vsebujejo pomembne minerale (kalcij, železo, magnezij, kalij) ter vitamine (A, D, E, K, B). Chia semena so tudi dvakrat bolj bogata z beljakovinami kot druga semena. Vendar pozor, priporočena dnevna mera chia semen je 30 gramov, zato z njimi ne gre pretiravati.

Konopljina semena

Konopljina semena so odličen vir rastlinskih beljakovin, saj vsebujejo čisto vse esencialne aminokisline – tiste beljakovine, ki jih naša telesa ne morejo proizvesti in jih moramo zato vnesti s hrano.

Sezamova semena

Sezamova semena so dober vir kalcija, magnezija, bakra, železa, fosforja in mangana. Poleg tega vsebujejo tri pomembne B-vitamine (B1, B6, B9), ki so zelo pomembni predvsem v nosečnosti za optimalen razvoj ploda. Sezamova semena so bogata tudi z beljakovinami in zdravimi maščobami.

Bučna semena

Bučna semena vsebujejo predvsem omega-6 maščobne kisline ter minerale, kot so mangan, magnezij, fosfor, baker, cink in železo. Bogata so tudi z antioksidanti, predvsem vitaminom E, ki naše celice ščiti pred prostimi radikali.   

Kam vse pa lahko vključimo semena? Pravzaprav kamorkoli. Vsi smo že slišali za chia pudinge, smutije, semena lahko dodamo v solate, granole, kaše, juhe, kruh, pecivo in še bi lahko naštevali. Svoj zajtrk lahko obogatite tako, da dodate semena v umešana jajčka.

Kaj potrebujemo za eno porcijo?

  • 2-3 jajca
  • svežo špinačo
  • semena po izbiri (sezamova, lanena, bučna…)
  • olivno olje

Na kapljici olivnega olja popečemo špinačo, da se nekoliko zmehča, dodamo semena in umešana jajčka, dobro premešamo ter pečemo še približno 5-7 minut. Po želji solimo in popramo. Dober tek!

Uporabljeni izdelki v objavi:

Komentarji

X